download-banner download-banner
GG news

#poGGadajmy o przyszłości GG

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr

W ostatnim czasie w mediach ukazało się wiele publikacji na temat GG i planów jego rozwoju. Niewiele redakcji pokusiło się o skontaktowanie z nami i dopytanie o wizję rewitalizacji polskiego kultowego komunikatora w nowych realiach. Za to kilka wysnuło wniosek, że zamierzamy konkurować z popularną aplikacją randkową. Co nie jest prawdą  – GG to nie polski Tinder, ani Messenger, ani WhatsApp. GG idzie własną drogą.

O komentarz w sprawie planowanych zmian w GG poprosiła właścicieli firmy England.pl redaktorka magazynu Forbes, Katarzyna Dębek. W najnowszym, kwietniowym wydaniu, poświęcono GG stronę w sekcji „Co się stało z marką?”. W tekście, oprócz informacji o planowanych nowościach, znalazło się kalendarium zmian właścicielskich – England.pl to czwarty właściciel komunikatora na przestrzeni 18 lat.

Płatności GG

Uzyskana w zeszłym roku symboliczna pełnoletność kultowej polskiej marki to swoista cezura wyznaczająca początek nowej epoki w jej życiu. Nowi właściciele, mający do dawnego Gadu-Gadu duży sentyment, chcą zachować to, co pokochały miliony użytkowników na przestrzeni lat, wprowadzając jednocześnie funkcje, o których na początku XXI wieku myśleli tylko wizjonerzy.  Na przykład chcą wykorzystać swoje doświadczenie w branży fintech do wprowadzenia w GG funkcji płatniczych.

Czytaj też:  Nigeryjski przekręt wciąż trzyma się mocno

via GIPHY

Czy GG ma szanse na rynku zdominowanym przez Messengera i WhatsApp? Rewitalizacja brandu to spore wyzwanie, ale wszyscy wierzymy, że jeszcze może on zachwycić. Na pewno nie zamierzamy kopać się z koniem – GG będzie iść własną drogą i nie będzie podążał śladami światowych gigantów. Chcemy zachować odrębność i oryginalność.

Akcja rewitalizacja

Odrodzenie marki, która skradła serca swoich użytkowników, co uczyniło ją kultową, wymaga wyczucia i wizji. Ludzie, którzy chcą tego dokonać, muszą ją kochać jak jej fani, ale ta miłość nie może zaślepiać i odbierać odwagi do wprowadzania zmian, szczególnie jeśli chcą dokonać ekspansji na rynki zagraniczne.

Czy świat pokocha GG? Wierzymy, że tak, spełnia bowiem kryteria „kultowości”: odpowiada na potrzeby ludzi, jest charakterystyczne, kreuje styl życia, odważnie przełamuje schematy, jest dla wszystkich, wspiera swoją społeczność i pozostawia trwałe wspomnienia.

Czytaj też:  Masz smartfon Huawei? Czy teraz będzie nadawał się tylko do kosza?

Fani kultowych marek tworzą coś na kształt rodziny. W najlepszym okresie Gadu-Gadu miało 7 mln użytkowników, teraz do GG loguje się milion osób i każdego dnia dostajemy wiele porad oraz pozytywnych, wspierających wiadomości. Słoneczko GG przygasło na kilka lat, ale po reakcjach dawnych użytkowników widać, jak ważne wiążą z nim wspomnienia. To jest ten ogień, który podsycony może sprawić, że słoneczko GG zapłonie na nowo z większą mocą.

Aleksandra Laudańska
Autor

Tropicielka trendów, entuzjastka futurologii i innowacji technologicznych. Animatorka facebookowej społeczności „Agefree – wolni od metryki”.

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o
Do NOT follow this link or you will be banned from the site!