GG news

Trendy w komunikacji i 7 prawd o wiadomościach tekstowych

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr

Już trochę czasu minęło od F8. Nie było nas tam, ale śledziliśmy relacje. Okazuje się, że nasze myślenie o rozwoju GG i komunikacji czatowej jest zbieżne z ogólnoświatowymi trendami i tym, co przedstawił Mark Zuckerberg.

Wstęp

Zaczął on swoje przemówienie od słów „The future is private”.

  • Ochrona prywatności to w GG jeden z priorytetów i nigdy nie było inaczej.

Przybliżony został Facebook Dating i Meet New Friends – funkcja, która umożliwia poznanie ludzi spoza swoich dotychczasowych kręgów.

  • W GG mamy od dawna funkcję „Losuj rozmówcę”, dzięki której rozmowa z wylosowaną osobą może stać się początkiem obiecującej znajomości. Rzeczywiście, dobrze jest wyjść poza swój krąg znajomych – to otwiera nowe perspektywy i pomaga poznać świat od innej strony.

Płatności

Podczas F8 padło też stwierdzenie, że: „Przesyłanie pieniędzy powinno być tak proste jak przesłanie zdjęcia”. Czyli Instagram i inne aplikacje do komunikacji będą coraz bardziej upraszczać przesyłanie środków.

  • W GG zapowiadamy to od momentu przejęcia komunikatora – doświadczenie w branży fintech i niedawno rozszerzona licencja KNF umożliwią nam wprowadzenie funkcji płatniczych do GG.
Czytaj też:  Asystent AI w GG - Twój nowy współpracownik

Czat

Dużo uwagi Zuckerberg poświęcił również planom rozwoju Messengera – z tego, co mówił wynika, że interfejsy czatowe to przyszłość. Użytkownicy po prostu coraz częściej preferują tę formę komunikacji. Według Nielsena 64 proc. respondentów woli kontakt przez Messengera niż telefon lub email. Mówią to też dane Facebooka: liczba wiadomości wymienionych przez użytkowników Messengera wzrosła z 2 milionów miesięcznie w 2016 roku, do 20 miliardów miesięcznie w 2018 (!).

  • Jak to wygląda u nas? Użytkownicy GG w pierwszych czterech miesiącach 2019 roku wymienili średnio 426 milionów wiadomości miesięcznie.

Biorąc to wszystko pod uwagę upewniamy się w dwóch kwestiach:

  • Kierunek rozwoju, jaki obraliśmy dla GG odpowiada trendom we współczesnej komunikacji czatowej.
  • Jest miejsce dla GG w świecie zdominowanym przez Facebooka. Skąd ta pewność? Nie odkrywamy wszystkich kart, ale pracujemy nad rozwiązaniami, które wyróżnią GG na rynku.
Czytaj też:  Słoneczko GG świeci w nowej kampanii PUMA

Tyle o trendach. A co wiadomo o upodobaniach użytkowników interfejsów czatowych?

Oto 7 prawd o wiadomościach tekstowych:

Aleksandra Laudańska

Tropicielka trendów, entuzjastka futurologii i innowacji technologicznych. Animatorka facebookowej społeczności „Agefree – wolni od metryki”.

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o
Do NOT follow this link or you will be banned from the site!