Kto nie kojarzy charakterystycznego dźwięku nadchodzącej wiadomości GG, emotek, kultowych statusów dostępności “zaraz wracam”, “dostępny”, czy opisów informujących o nastroju znajomego na liście kontaktów GG?
Legenda GG jest wiecznie żywa i rozpala się na nowo. W szczycie popularności z komunikatora Gadu-Gadu korzystało 7 milionów osób, a nr GG był jednym tchem wymieniany z numerem telefonu. Dzisiaj chcemy przywrócić świetność komunikatora, wprowadzamy nowe funkcje i rozpoczęliśmy akcję #RozpalamyGG – dzięki niej każdy może zostać współwłaścicielem słoneczka.
Komunikator Gadu-Gadu został oficjalnie po raz pierwszy udostępniony 15 sierpnia 2000 roku i szybko zdobył dużą popularność. Już pierwszego dnia zarejestrowało się 10 tys. osób. Niepowtarzalny charakter polskiego komunikatora internetowego to ewenement krajobrazu polskiego internetu, nadal dzisiaj mocno obecny, pomimo dużej popularności konkurencyjnych zagranicznych rozwiązań. Rocznie w komunikatorze zalogowanych jest nieco ponad 1 mln użytkowników, a GG jest bardzo często wykorzystywane w komunikacji małych i średnich firm. To także jedna z niewielu polskich marek internetowych z początku lat dwutysięcznych, która przetrwała.
Siła marki GG
Aż 91% pytanych internautów zna markę GG, wynika z przeprowadzanego pod koniec lipca badania Panel Ariadna. Badanie to może powtórzyć każdy z Was – na co dzień, pytając przechodniów o tę nazwę. Tak silna świadomość marki świadczy o jej mocnym fundamencie i dobrej prognozie na przyszłość.
54% obecnych użytkowników to mężczyźni, 43% to kobiety. Zdecydowana większość użytkowników GG, bo aż 74%, to osoby poniżej 35 roku życia, blisko 37% to młodzi internauci mający od 16 do 25 lat – wynika z naszych wewnętrznych danych. Użytkownicy doceniają polską markę, szybkie i proste działanie komunikatora, dla wielu z nich ważny jest też sentyment.
Przelewy przez GG, komunikator dla firm i AI
Inwestujemy od lat w rozwój legendy, wprowadzając m.in. czatbot AmiGGo oparty na sztucznej inteligencji, Centrum Powiadomień, profile publiczne, wersję anglojęzyczną.
- Rozpalamy GG na nowo – mówi Romuald Remus z GG. – Jesienią rozpoczniemy akcję, w której każdy będzie mógł zostać współwłaścicielem komunikatora w ramach crowdfundingu. Naszym celem jest m.in. przepisanie oprogramowania GG na nowo, wprowadzenie szyfrowania rozmów end2end oraz udostępnienie połączeń audio-video. Obecnie pracujemy też intensywnie nad wersją GG dedykowaną dla przedsiębiorców i instytucji, w odpowiedzi na ich liczne prośby i potrzeby oraz pytania ze strony użytkowników. Testujemy też wirtualny portfel GG, dzięki któremu użytkownicy komunikatora będą mogli błyskawicznie przelewać między sobą pieniądze bezpośrednio w Gadu-Gadu.
Plany GG sięgają daleko poza granice Polski. Oferujemy już wersję angielskojęzyczną komunikatora pod adresem ggapp.com i liczymy na większą popularność naszego słoneczka również za granicą.
Trwają powroty użytkowników
Plany rozwoju komunikatora o nowe funkcje oraz crowdfunding, sprawiają, że użytkownicy GG wracają z sentymentem do swoich starych numerów GG, a specjalne wideo opisujące ich powrót z głosem Krystyny Czubównej udostępniliśmy w serwisie YouTube: https://youtu.be/GQTDfoDGJTk
- Cieszą nas powracający Użytkownicy, pytający o dostęp do swojego starego numeru GG, pragnący ponownie usłyszeć charakterystyczny dźwięk wiadomości i odbudowujący listy kontaktów. Nasz Dział Supportu na bieżąco przywraca numery, a kolejne słoneczka zapalają się na listach kontaktów – mówi Romuald Remus.
Najnowszą wersję kultowego GG możecie pobrać/zaktualizować ze strony https://www.gg.pl/
#RozpalamyGG
Na specjalnej stronie https://gg.emiteo.pl możecie także deklarować swoje przystąpienie do akcji #RozpalamyGG Dotychczas polscy internauci zadeklarowali sumę prawie 5 mln złotych. Dziękujemy!
Niespodzianka już wkrótce
W najbliższych dniach udostępnimy Wam w komunikatorze niewielki, ale baaaaardzo przydatny dodatek 😉 Śledźcie nas uważnie.
Kiedy wprowadzicie więcej języków do GG? Nie każdy mówi po polsku albo po angielsku.
Wszystkiego najlepszego Słoneczko! 🎉