W marcu wprowadziliśmy nowy format reklamowy – reklamy wideo. Wyświetlane są one użytkownikom korzystającym z GG na telefonach z Androidem podczas używania funkcji ruletki.
Podejmując decyzję o poszerzeniu oferty dla reklamodawców, mieliśmy również na uwadze to, aby dodatkowe reklamy nie były uciążliwe dla użytkowników komunikatora. Pierwsza reklama wyświetla się po 30. losowaniu, a następne pojawiają się co 15 losowań. Im więcej spotów obejrzy użytkownik, tym dłużej może losować bez przerw na reklamę. Może również otrzymać 15+10 bonusowych losowań, jeśli reklamę obejrzy zanim licznik dojdzie do zera.
Po początkowych głosach niezadowolenia, użytkownicy GG przestali protestować. Wyjaśniliśmy, co kierowało nami przy wprowadzaniu tej nowości: dzięki reklamom możemy wprowadzać nowe funkcjonalności do GG i ulepszać komunikator. Po raz kolejny okazało się, że społeczność GG jest silnie związana z komunikatorem – chce, żeby był ulepszany, a jednocześnie docenia naszą strategię otwartej komunikacji i przejrzystości działań.
Korzystanie z darmowych aplikacji wiąże się z obecnością w nich reklam – od tego nie uciekniemy, jeśli GG ma pozostać bezpłatne. I tak mocno ograniczyliśmy wyświetlanie reklam, bo gdy kupiliśmy GG, było ich stanowczo za dużo.
Z czasem wprowadziliśmy też abonamenty, dzięki którym – po uiszczeniu symbolicznej opłaty – użytkownicy telefonów z Androidem mogą reklamy wyłączyć. Dotyczy to także reklam wideo. Wygląda jednak, że nowy format jest na tyle atrakcyjny dla użytkowników, że reklamy są oglądane.
Połowa profili z ruletki to erotyka, jednak nikogo nie da się poznać.
Nie zgodzę się z tym, że społeczność jest silnie związana z GG, jasne, to było kiedyś, a teraz to czysta erotyka, wylęgarnia chorych ludzi.